11 Mart 2009 Çarşamba

Bir Cum'a Gunu Arkeoloji Muzesi

11 Mart 2009 Çarşamba

Gecen gun Arkeoloji Muzesi'ne gittik.Iceride eserleri gezerken yabancı turistlerin coklugunu gorunce utandım kendimden.Oyle ya bu yasıma gelmisim,dunyanın sayılı muzelerinden birini,ustelik yasadıgım sehirde olmasına ragmen ilk defa geziyorum.Neyse iste bu acligimizi bir hayli fazlasıyla giderdik.4 saat yetmedi.Zaten o muze en az bi 6 saati hak ediyor.Cok ciddiyim.Fotograf cekmek de yasak degildik.Herseyi cektik nihayetinde.Fotografını ekledigim İskender'in Bası en nadide eser.Daha bunun gibi yuzlercesi var.Hatta ne yuzlercesi,binlerce.Marmaray sagolsun bu rakam giderek artıyor.

Gezinirken dikkatimi cekti;ziyaretcilerin neredeyse yuzde 70ı turist.Pek muze sevmedigimizi biliyordum ama bu kadar heybetli bir muzeye bu denli az katılımın olacagını dusunmemistim.Hos demezler mi adama sen bu yasına geldin de kac defa gittin diye.Neyse sustum.
Bir baska dikkatimi ceken husus da ziyaretcilerin egilimiyle ilgili.Avrupa insanı eserlere gereken onemi verip hepsiyle ilgileniyor,bilgileri okuyor ediyor.Buna tamam.Ama şu cekik gozluler yok mu,deli ettiler beni.Adamlar sanki muzeye yuruyuse gelmisler.Orada 2500 yıllık bir heykel duruyor,allahın cekik gozlusu -Koreli,japon,hong-konglu,çinli ya da vietkonglu olabilir bu- buna 2 saniye ayırıyor.O da yanından gecerken toplam sure.Yavas yuruyorlar ya o bakımdan.

İlgilerini cekmiyor olabilir ama aynı cekik gozlulerin Topkapı Sarayı kutsal emanet odasını da aynı hızla tavaf ettiklerine sahit olundu.Daha fazla gozlem lazım tabi bu sosyolojik tespit icin ama simdilik gozlemledigim bu.En ilginc diyalog da gunun sonunda Topkapı Sarayı'nda guvenlik gorevlisi olarak calısan akrabamla aramda yasandı."Ya Ali abi ne guzel eserlerdi be alıp eve goturmek istedim suraya koyarım sahane olmaz mı ya" seklindeki lafıma cevap aynen boyle geldi:"naapcan lan onu evde ne ozelligi var"..."eyvallah abi"...Neyse efendim anne ben muzeye gittim diyor,bi kac fotograf ekleyip huzurlarınızan ayrılıyorum.Ekledigim fotograflar en nadide eserler olduklarını dusundugum,İskender'in Başı,Kadeş Antlasması ve İskender Lahti..

Hiç yorum yok:

 
karalama defteri © 2008. Design by Pocket