10 Haziran 2009 Çarşamba

Çılgın Mahalle ve Lakaplar-1-

10 Haziran 2009 Çarşamba

Merhaba sevgili okurlar. Gerek tembellik, gerekse edebiyat fakiri olmam neticesinde uzunca bir süre blogu yazısız eyledim. Ama birşeyler karalama günü ya da ilham geldi çattı.
Bir süredir düşündüğüm şey olan garip mahallemizin garip lakaplarını sizlerle buluşturmak istiyorum. Uzunca bir emek sonrasında elde ettim lakaplar ve onların takılma nedenlerini.Neyse efenim başlayalım;

Maykıl Metin: Büyük bir Michael Jackson hayranı olan Metin abi, onunla ilgili bütün albümleri yalayıp yutmus olup, danslarını, hareketlerini falan çok iyi yaparmış. Hatta Mike Türkiye'ye konsere geldiğinde otelin önüne onu görmeye gitmisler ve görmüsler de.Konsere neden gitmediklerine gelince; paraları yetmemiş.

Keçi Turgay: Mahallenin bir numaralı lakabı.Turgay dendiğinde kimse tanımaz, ta ki keçi diyene kadar. Bufesi vardır, tabelasında keçinin yeri yazar(fotoğrafı yukarıda), köfte satar genelde. Lakabı küçüklüğünde konmus. Çok inatçıymıs, keçi gibi. Çıngar çıkarırmış sürekli. Kendisi hakkında anlatılagelen bir hikaye vardır. O da şudur efendim:
Keçi evlenir. Evlendiğinin ertesi günü mahalleden arkadaşları kendisini görmek için evine giderler. Kapı çalınır ve hanımına sorulur; "keçi evde mi?". Hanımından herkesi yerlere yatıran cevap gelir: "keçi evde olur mu hiç, keçi ahırda".

Katolik İbo: En iyi arkadaşımın babası olan İbrahim amcanın lakabı çok sert olmasından ileri gelir. çocuklarına, ailesine karşı bir hayli sert olan Katoliğe lakabı seneler evvel takılmış. Yalnız olayı ironik kılan bir durum var. O da İbrahim amcanın namazında niyazında iyi bir müslüman olması...

Kosigin Fevzi: Fevzi amca 70 yaşlarına merdiven dayamış tonton bir amcadır. Çok beyefendi ama aynı zamanda da çok sert biridir. Efendim, Fevzi amca 70'li yıllarda bütün herkesin çocuğu sokakta oynarken, kendi çocuklarına dışarı çıkma izni vermezmiş. Çocukları da demirlerin ardından diğerlerini izlerlermiş. O dönemki Sovyetler Birliği Başbakanı olan Aleksey Nikolayeviç Kosigin'in adını Fevzi amcaya takmiş mahallenin firlamaları. O da benzer sertlikte bir siyasetçiymiş.

Takoz Hasan: Hasan abi 50'li yaşlarda biridir ve eski iett şoförüdür. Kendisinin takoz olarak çağırılmasına neden olan olay ise şu şekilde vuku bulmustur: Arabasını Mahmutbey Yokusu'na park eden Hasan, tam yürümeye başlamıstır ki arabasının kaydığını fark eder. Hemen koşar ve adeta bir takoz gibi lastiğin altına atıverir kendini. O gün bugün Hasan değil, Takoz Hasan'dır.

Batılı Yaşar: Yaşar abi gerek giyim kuşamıyla, gerek düşünceleriyle çok modern bir insanmış. Gerçi halen öyle ama devir değişti bildiğiniz üzre. Modern dediğim 80'li yıllarda herkes pantalon gömlek duosuyla dolaşırken, o şort-terlik ikilisini giyer boynuna kolye takar ve batılı gibi görünürmüş. Lakabı bundan gelmekte.


Devegöz Yusuf: Kocaman fıldır fıldır gözlerinden oturu bu lakabi almış. Amcam olur.

Mektepli İrfan: Üniversite talebesinin pek az olduğu mahallede elle gösterilen üniversite öğrencilerinden biri olmasından ötürü kendisi mektepli şeklinde çağırılıyormuş. Babam olur.

Kınalı Kadir: Kadir abinin lakabı, turuncuya çalan saçları ve kaşları, hafif kırmızımsı ten renginden ötürüdür.

to be continued...

2 yorum:

Pretty Woman dedi ki...

gece gece okurken gülmekten gözümden yaş geldi... :) allahta seni güldürsün inşallah :)

revenant dedi ki...

ne mutlu ki insanları tebessum ettirebildik.
gozden yas gelmesi bana yetmez,sandalyeden dusmek lazım
bi dahakinde onu hedefliyorum
to be continued...

 
karalama defteri © 2008. Design by Pocket