23 Şubat 2009 Pazartesi

Islak Hamburger

23 Şubat 2009 Pazartesi


Efendim bu super lezzete neden islak hamburger dendigi merak edilmis.Ben de hakkinda ufak bi arastirma yaptim. Aktarayim;

-Net bir tarih olmasa da bu lezzetin icati 90 lı yılların basına dayanıyor.
-1994 senesinde Kizilkayalar tarafindan tescil ettirilmiş.O aralar gunde 500-600 tane satıyormus.
-Esas patlama 95-96 senesinde olmus.
-Su aralar gunde yaklasik 3000 tane satiliyor.Hafta sonları bu rakam artiyor haliyle.
-Islak hamburger denme nedeni tabi ki de bol soslu ve yagli olmasından oturu.Bu ozel sos icin onlarca deneme yapmislar zamaninda.Nihayetinde lezzete ulasilmis ve bu gunlere gelinmis.
-Kullanilan her malzeme ozelmis(Kizilkayalardan bahsediyorum).Baharat bile senelerdir Antep'ten ayni insandan alinirmis.Eti ve ekmegi de ozel tabi.Ozellikle ekmek sadece bu mekana ozel yapilmakta olup, tescilliymis.Baska yerde yok yani.

Çamur,pisburger,taksim hamburgeri,kızılkayalar hamburgeri seklinde de adlandirildigi gorulmustur.En yaygin kullanim "islak hamburger"dir.

En meshur mekanlar Bambi ve Kizilkayalar olsa da,benim en begendigim Marmara Bufe'de yapilandir.Yogun sarimsak tadindan olsa gerek.

Hiç yorum yok:

 
karalama defteri © 2008. Design by Pocket